Novinky  Screenshoty  Encyklopédia  Charybdis




Novinky
Staršie správy
Príbeh
Screenshoty
Downloads

Nazad na hlavnú stránku


Staršie novinky

Staršie správy

25.Apríl 2011 - Nová interná RC verzia.
Dnes som dokončil fixovanie všetkých problémov, o ktorých som vedel. Pevne verím, že toto je posledný build, ktorý sa stane plnou verziou, len čo ju prebehnem posledným testovaním.
Žiadne ďalšie bugy som zatiaľ nenašiel!
Okrem toho som opravil linku na podstránku o Ivica engine.

19.Apríl 2011 - 
Posledné testovania a bug fixy
Vývoj hry je na konci! Posledné dni som sa sústredil už len na doladenie existujúceho obsahu a samotného herného enginu. Venujem sa už len posledným úpravám a "formalitám". Pribudol aj manuál k hre (ktorý sa dnes dúfam objaví aj na stiahnutie na webe). Zostáva už len overiť fixnuté bugy a vyriešiť jeden malý problém (vďaka ktorému je možné hru vyhrať bez nutnosti prejsť tretiu časť hry :-) ) Našťastie, mal by to už byť posledný seriózny problém, ktorý stojí medzi mnou a vydaním finálneho releasu.
Okrem toho som spracovával aj myšlienky na druhý diel - prvá verzia scenára už existuje a ďalšie nápady pribúdajú!

30.Marca 2011 - RC2 verzia je k dispozícii!
Po neobyčajne dlhom hone na bugy je tu značne vyladené druhé RC demo. Predpokladám, že ďalšia verzia už bude finálny build hry. Záleží však na počte bugov, ktoré ešte možno objavím.

6.Februára 2011 - RC verzia je k dispozícii!
Slávnostne môžem oznámiť, že hra sa presúva z fázy intenzívneho vývoja do hlavnej fázy testovania a doľaďovania. Opravených bolo opäť mnoho bugov.
Pre nedostatok času v poslednej dobe píšem menej správ k tvoreniu hry, ale snáď sa to v blízkej dobe zmení. Našťastie, čas na dokončenie RC verzie sa našiel.

16.Januára 2011 - Štvrtá beta verzia je k dispozícii!
Posledná beta (aspoň dúfam že posledná) je kdispozícii na stiahnutie. Opravených bolo mnoho bugov.
Odo dnes začínam pracovať na RC verzii.

12.Januára 2011 - Bugy, bugy, bugy!
Vývoj stále pokračuje, aj keď  ako sa zdá, dodržať termíny nie je momentálne vôbec  jednoduché... V pláne bolo len asi 5 bodov úprav, ktoré bolo treba na hre urobiť, no nečakaná záplava bugov značne oddialila RC verziu. Behom testovania prvých dvoch máp som objavil nových asi 15 bugov, pričom viacero dosť veľkých, takže ďalší čas na opravy bol nevyhnutný. Našťastie, väčšina je už fixnutá.
Okrem samotnej hry som pred nejakým časom začal programovať aj editor, pomocou ktorého by bolo trochu jednoduchšie editovať herné údaje a hoci neviem ešte presne kedy, aj tento sa objaví na stiahnutie spolu s IVI enginom. Jediné, k čomu som sa ešte neodhodlal, je vydanie zdrojových kódov. Najväčším dôvodom, pre ktorý hru nevyvíjam ako open-source, ale iba ako freeware je fakt, že úprava kódu a moje poznámky sú miestami... neestetické J
Posledná novinka sa týka herného sveta. Nápady pribúdajú a samotná hra bude mať podľa všetkého dve pokračovania. Druhá časť pritom nebude priamym pokračovaním, ale skôr akýmsi „spinoffom“, doplňujúcim udalosti, ktoré sa udiali „medzičasom“, ale priamo súvisia s hlavnou dejovou líniou. Navyše, ak sa podarí, mala by to byť hra väčšia, aspoň čo do dĺžky hracej doby a samozrejme na „novšom“ IVI engine. Nápadov na hry mám viac, takže zrejme kým príde na pokračovanie „Kráľovstva...“, vznikne ešte nejaká iná hra. Nápadov mám opäť viacero.

4.Decembra 2010 -
Tretia beta verzia na stiahnutie!
Mesiac tvrdej práce priniesol svoje ovocie. Tretie beta demo je k dispozíci k stiahnutiu. Podrobnosti o stave vývoja boli aktualizované a spolu s nimi aj change log. Pribudly aj dva nové screenshoty. Hrdo môžem vyhlásiť, že týtmo krokom je hlavná časť hry dokončená a ja sa môžem začať venovať jej dolaďovaniu. Po softvérovej stránke ešte treba opraviť pár bugov (napr. s ukladaním pozícií), dokončiť kód pre zmenu fullscreen/window módu a po dejovej stránke pridať trochu humoru a pár dodatočných textov. Samozrejme, ešte kopa drobností k tomu, ako je testovanie a trebárs výroba obalu na CD. Ale to už sú tie príjemnejšie starosti... predpokladám, že ďalšia verzia, tentokrát už naozaj RC, výde podstatne skôr, než tretie beta demo po druhom (Čo bolo spôsobené hlavne pomalým tvorením grafiky pre tetiu mapu). Celá hra musí byť kompletná ešte tento rok, akože sa Kamil volám! 

29.Októbra 2010 - Druhá beta verzia na stiahnutie!
Som rád, že konečne môžem odprezentovať ďalšiu beta verziu hry. Práce na hre sa dostávajú do posledného štádia - dokončil som prerobenie grafiky druhého levelu a začínam s posledným levelom. To je taktiež posldná "hrubá" práca, ktorá ma ešte čaká. V novej betaverzii je taktiež funkčné základné ozvučenie hry (použité sample budú ešte nahradené alebo upravené) a hudba zatial nie je prítomná. (Ešte nie je rozhodnuté, či vôbec nejaká v hre bude). Demo obsahuje taktiež intro, ktoré sa tiež ešte bude upravovať. Objavili sa aj isté neduhy v kóde, ako nesprávne resizovanie obrázkov, zle vyriešená priesvitnosť niektorých objektov a pod., a tieto budú samozrejme fixnuté v najbližšej, pri troche šťastia poslednej, testovacej verziii.
Demo je ako obvykle k dispozícii v sekcii downloads.

27.Septembra 2010 - Ozvučenie hry
Za posledné dni som dokončil prácu na "zvukovom engine", takže hra nakoniec bude ozvučená hudbou aj zvukovými efektami. Kód mi umožňuje použiť takmer neomedzené množstvo WAV samplov a prehrávať pri tom hudbu na pozadí, takže možnosti sú výborné. No ako sa ukázalo, nájsť vhodné sample už tak jednoduché nie je, pokiaľ majú byť naozaj špeciálne vhodné k danej hre. Rovnakým problémom je aj hudba - momentálne som oslovil pár priateľov hudobníkov, tak dúfam že sa mi podarí zaangažovať aspoň jedného z nich k vytvoreniu úvodnej hudby či efektov. Týmto pádom som takmer na konci s vývojom po technickej stránke - čo zostáva, sú hlavne obrázky k miestnostiam, predmetom a doladenie deja. Pevne verím, že finálna hra je už veľmi blízko.
Okrem toho, na stránku som pridal manuál k IVIca enginu v1.0, čo je síce zastaralejšia verzia, ale aspoň sa skompletizuje moje portfólio. Je to taktiež nutná pomôcka pre všetkých, ktorý by chceli naprogramovať hru práve v tomto engine. (vrátane mňa, keďže po dlhších časových prestávkach sa v tom strácam tiež :-) )

23.Septembra 2010 - Beta verzia na stiahnutie
Vývoj hry napreduje čoraz rýchlejšie - k dispozícii je už Beta verzia hry. Prináša hlavne dokončenie tretej mapy a niekoľko menších úprav, ale hra je po obsahovej stránke plne dohrateľná. Momentálne sa púšťam do programovania zvukového enginu, ktorý je už z časti hotový a veľmi pravdepodobne sa objavý v druhej beta verzii. Oproti pôvodným plánom som však musel ubrať na grafickom spracovaní mapy podzemia, keďže moje výtvarné schopnosti sú v tomto smere omedzené. Posledné dva experimenty ako "nakresliť" grafiku miestností zlyhal, takže som sa takticky uchýlil k možnosti "lepší vrabec v hrsti, ako holub na streche". Pristúpil som teda k jednoduchšiemu štýlu, ale aspoň trochu prehľadnému. Rád by som ešte vylepšil aj grafiku prvej mapy, ale vzhľadom na časové nároky to nie je isté.
V sekcii screenshoty som pridal nové obrázky z beta verzie.

7.Septembra 2010 - Vývoj napreduje nad očakávania dobre
Zdá sa, že rýchlosť vývoja sa v poslednej dobe trochu zrýchlila. Podarilo sa mi dokončiť ďalšiu verziu, tentokrát ovšem BETA demo! Hra je týmto pádom skompletizovaná, obsahuje všetky texty a viacmenej aj grafiku (tá zostáva čiastočne v alpha/beta prevedení),  engine by už nemal obsahovať žiadne veľké nedostatky. V tejto BETA fázi sa budem viac sústreďovať na dokončenie grafiky, a konečne sa pokúsim hru ozvučiť. Tu môže dôjsť k zdržaniu, keďže zvukový rutiny z iných projektov ktoré som robil nefunguje s "Lazarusom" kompatibilne a má niekoľko kľúčových problémov. Musím teda naprogramovať nové rutiny a samozrejme získať tú správnu atmosferickú hudbu...
Tento týždeň by sa mala objaviť na stránke BETA verzia na stiahnutie. Pravdepodobne potrvá asi ďalší týždeň - dva, kým sa mi podarí vyriešiť ozvučenie hry a nevviem odhadnúť koľko času mi potrvá kreslenie nových obrázkov do hry. Vzhľadom na to, že som medzičasom značne "vylepšil" techniku kreslenia a spracovania grafiky do hry, dúfam že to bude v dohľadnej dobe. Ďalšou verziou potom bude BETA2, kde by už malo byť vidieť výsledky tejto práce. Ak všetko pôjde tak ako má, ďalšie demo bude označené ako RC verzia a bude obsahovať kompletnú hru (vrátane tretej mapy a snáď aj "Intra"), Táto sa neskôr (s prípadnými drobnými bug fixami) stane finálnou verziou.
Na stránke pribudli informácie o zmenách počas vývoja projektu. (Change log)

Takže otvárajte šampanské, cieľ je na dohľad!

16.Augusta 2010 - Alpha demo 3 je k dispozícii!
Po náročnom týždni môžem predviesťuž aj  tretie alpha demo hry. Toto je posledné demo z alpha štádia, ďalšie demo už bude označené ako BETA, kde všetky základné a potrebné súčasti hry už budú zakomponované a hrateľné. (Tretia mapa bude pravdepodobne pre hráčov ukrytá, aby nebola vyzradená pointa hry.) Medzi najvýznamnejšie zmeny patrí zmena grafiky prvej mapy (pridaná prepracovanejšia verzia) a pribudla tretia (pre hráčov ukrytá) mapa.

7.Augusta 2010 - Alpha demo 2 je k dispozícii!
Po asi troch mesiacoch od prvej alpha verzie sa mi konečne podarilo dosiahnuť ďalšiu métu, a tou je Alpha demo 2! V tomto deme je možné odohrať aj "druhý level hry", odohrávajúci sa v podzemí. Samotný kód hry prešiel viacerými zmenami a taktiež som značne zapracoval na grafike. Po zvážení som sa však nakoniec rozhodol, že grafiku samotných miestností hry zmením až v beta verzii, takže hoci je grafika prvého levelu už prerobená do podstatne lepšej verzie, k dispozícii bude až v neskorších verziách. Momentálne je potrebné viac sa sústrediť na samotný kód a skriptovanie hry, keďže vývoj grafiky je časovo podstatne viac náročný. Demo je k dispozícii pre platformy Linux (32-bit) a Win64, čoskoro pribudnú ďalšie verzie (minimálne pre Win32).

1.Augusta 2010 - Nové alpha demo v dohľadnej dobe
Po dlhšej odmlke  sa dostávam k  bodu, keď je nové demo takmer hotové. Ďalšia mapa je naskriptovaná, texty napísané a grafika doplnená. Zostávajú záverečné úpravy a  korekcia textov. Pokiaľ to čas dovolí, behom nasledujúceho týždňa by sa mohlo objaviť ďalšie alpha demo na stiahnutie. Vzhľadom na to, že  v poslednej dobe som bol časovo veľmi vyťažený, vývoj nemohol prebiehať rýchlejšie. Aj z toho dôvodu som sa rozhodol, že odtránim fixné dátumy v "pláne vydania verzií" a že čas bude udávaný len orientačne. Momentálne síce pracujem na hre pomalšie, ale pracujem!

22.Júna 2010 - Niečo o príbehu
Pribudlo viacero zmien - je tu nová podstránka ohľadne príbehu a herných lokácií (príbeh) a upravené podstránky o hre a stav vývoja, zmenou prešla aj táto podstránka. V posledných dňom som veľa experimentoval s grafickým prevedením a fixovaním väčších bugov. Keďže druhý level hry je takmer hotový (v alpha prevedení grafiky), už čoskoro sa objaví nové alpha DEMO hry, ktoré by mohlo byť konečne aj v Linuxovej prípadne FreeBSD verzii.

15.Júna 2010 - Nový webhosting
Oddodnes je stránka projektu "Kráľovstvo červených stromov" umiestnená na novom webhostingu, ktorý dúfam pokryje všetky požiadavky, ktoré sú od neho očakávané. V sekcii Stav vývoja pribidli zaktualizované informácie. Najviac času teraz venujem tvorbe webu a kresleniu grafiky do hry, čo sa ukázalo ako práca na "dlhšie posedenie". Výsledok je ovšem podstatne pôsobivejší, než jednoduchšia grafika z Alpha DEMA.Objavili sa aj nové závažnejšie bugy v Alpha verzii, takže sa s najväčšou pravdepodobnosťou v blízkej dobe objaví nová verzia dema.

Najstaršie novinky

10.Jún 2010 - Vitajte na území "Charybdy"
Dnešným dňom je takmer isté, že nové miesto na webe, kde sa ocitne tento projekt a všetky moje ďalšie projekty, sa bude volať Charybdis a bude umiestnený na tejto adrese: www.charybdis.sk Ku skompletizovaniu prechodu dôjde v blízkych pár dňoch, presný dátum spustenia sa tu objaví ako posledná správa na tomto webe. Pokiaľ vás zaujíma, prečo práve "Charybda", tak vedzte, že je to pomenovanie zvolené podľa mytologickej potvory, ktorá bola v podstate vodným vírom. Moje projekty by mali pre zmenu rozvíriť hladinu linuxovských (a samozrejme unixovských) herných (a programových) vôd, keďže dobrých programov a zaujímavých hier nie je nikdy dosť... Ak vám chýba patričná znalosť gréckej mytológie, odporúčam zliadnuť trebárs článok na wikipédii (http://sk.wikipedia.org/wiki/Charybda). Na stránke som taktiež urobil posledné (grafické) úpravy pred prechodom na nový server.

9.Jún 2010 - IVIca engine 

Dnes pribudla nová podstránka, venovaná hernému enginu IVICA, na ktorom beží hra "Kráľovstvo červených stromov". Taktiež pribudla sekcia download, dva screenshoty z pôvodnej verzie IVI enginu a pár vylepšení.

7.Jún 2010 - Nový server už čoskoro

Vzhľadom na omedzené možnosti toho servera sa ukázalo, že je problém stiahnuť demo verziu hry. Aj z tohoto dôvodu sa poponáhľam čo najskôr presťahovať na nový server a zaregistrovať nové doménové meno stránky. Samozrejme, hneď ako sa prechod podarí, objavia sa tu patričné informácie o tom, kde a ako sa bude hra/hry ďalej vyvíjať. Na stránke tentokrát pribudli aj screenshoty z Alpha DEMA a zaktualizoval som informácie o vývoji. Momentálne rozvíjam druhú mapu a pracujem na ozvučení hry.

21.Máj 2010 - Alpha DEMO na stiahnutie!

S malým oneskorením ale predsa sa mi podarilo dať dokopy Alpha DEMO, ktorým aspoň čiastočne môžem prezentovať výsledok. Samozrejme, mnoho vecí sa do finálnej verzie zmení (hlavne čo sa grafickej úpravy týka), ale DEMO obsahuje prvú časť hry, odohrávajúcu sa na pobreží.

17.Máj 2010 - Drobné vylepšenia stránky 
Pridal som farebné obrázky a updatnuté informácie k progresu vývoja.

12.Máj 2010 - Pár obrázkov na spestrenie 

Na stránu pribudlo zopár obrázkov, ktoré možno budú, možno nie, použité v hre. V spestrovaní stránky ešte plánujem pokračovať.

11.Máj 2010 - Verejná Alpha verzia už čoskoro

Updatnuté boli informácie ohľadne progresu a som veľmi rád, že môžem oznámiť, že hlavné grafické GUI hry som dotiahol do stavu Alpha verzie, ktorá by už mala zvládať utiahnuť takmer celú hru. Ak medzičasom neobjavý nejaký vážnejší problém, Alpha verzia hry by mala výsť 18.mája. V blízkych dvoch dňoch by sa tu mala objaviť podtránka venovaná samotnému enginu aj so stiahnuteľnou plnou verziou. (Zatiaľ ovšem bez grafického GUI). Scenár hry je už kompletný, momentálne je v stave upravovania do finálnej podoby (rozpracovaná je prvá mapa). Engine hry by mal teraz pribrať hlavne lepší "grafický šat" a zbaviť sa podľa možností všetkých bugov. Intenzívne pracujem na in-game grafiky prvej mapy. Prebehlo taktiež niekoľko experimentov ohľadne zlepšenia webovej stránky ale zatiaľ zostávam pri starom designe. V pláne sú však viaceré vylepšenia ešte tento mesiac.

22.Marec 2010 - GUI je takmer hotové
Samotný kód hry sa blíži k finálnej podobe (finálna verzia by mohla uzrieť svetlo sveta v priebehu tohoto týždňa). Zostáva doladiť len niekoľko drobností ohľadne designu GUI a vytvorenie GUI grafiky. Začínam opäť pracovať na príbehu a písaní scenára. Samotný engine hry vyvíjam ako druhý projekt a čo nevidieť tu bude mať vlastnú podstránku a bude voľne prístupný každému záujemcovi (zadarmo, samozrejme...). Engine dostal meno IVICA, čo je skratka v skutočnosti znamenajúca: "IVI Complete Adventure engine".

15.Marec 2010 - Projekt mení koncepciu
Vzhľadom na isté problémy okolo vianočných sviatkov a zo súkromných dôvodov bola tvorba hry pozastavená a prehodnotená. Rozhodol som sa zvoliť iný prístup, jednoduchší na realizáciu, čo vzhľadom na omedzené množstvo času ktoré mám momentálne k dispozícii je jediným môžným spôsobom, ako hru dokončiť. Neskôr by som však rád hru obohacoval viacej smerom k RPG hrám. Hru teda budem vyvíjať aj naďalej, ale došlo k viacerým "hrubým" zmenám:

1. Hra vznikne primárne ako hra typu "adventure", v potenciálnych pokračovaniach pridám viacero RPG prvkov.
2. Pôvodný editor k hre nebude použitý, vzhľadom na celkom odlišný systém hry. Zdržanie by nemalo byť príliž veľké, vzhľadom na to, že engine pre hry typu "adventure" už mám hotový.
3. Mapa, príbeh, nepriatelia a charaktery sa meniť nebudú.
4. Hra by mala byť k dispozícii v podstatne kratšom čase, než v predošlom prípade. Predpokladaná doba uvoľnenia prvej BETA verzie by mohla byť už v Apríli 2010.
5. V hre pravdepodobne nezostane systém celej družiny, ale iba "hlavný hrdina". V pokračovaniach by som rád zaviedol možnosť zvoliť si mužskú/ženskú postavu. (príp. družinu)
6. Hra bola opäť premenovaná na "Red tree" :-)

1.December `09 - Poznámky k príbehu
Kód hry práve dosiahol verziu 0.1! V tejto verzii bola vybudovaná časť GUI, vylepšená testovacia mapa a pridaná alfa verzia časti grafiky. Mnoho práce na GUI je stále predo mnou, no ďalšia verzia by mala obsahovať imlementovaný grafický engine pre pohyb na mape, teda grafické jadro hry. V záložke O hre pribudlo niekoľko informácií o príbehu.

12.November `09 - Editor je dotiahnutý do verzie 1.2
Vzhľadom na pokrok v budovaní editora, je už možné naskriptovať testovacie mapy a začať budovať hernú plochu. Zmenila sa taktiež koncepcia prevedenia zobrazovania grafiky, niekoľko zmien v plánovanom systéme súbojov a spôsobe rozprávania príbehu. Onedlho by sa taktiež mohla spustiť táto web stránka v krajšom šate, čo však závisí od výsledkov testovania. Na stránke by čoskoro mali pribudnúť ďalšie komplexnejšie informácie. Hra bola premenovaná na "Kingdom of red trees". (Red tree je ponechané ako označenie "enginu")

20.Október `09 - Stav vývoja
Aktuálny stav vývoja je odteraz možné sledovať kliknutím na (vyššie uvedený) odkaz stav. Okrem toho pribudli ďalšie informácie o hre (dlhodobý plán) a jeden obrázok (kostlivec z testovacej grafiky).

13.Október `09 - Grafické jadro, presnejšie informácie o hre
Funkcie pre prácu s grafikou hry sú dokončené. Strávil som taktiež nejaký čas doľaďovaním toho, ako bude samotné "grafické prevedenie" zrealizované. Návrh na riešenie súbojov je už taktiež hotový. Týmto pribudli jasné fakty o tom ako bude celkove hra vyzerať a behom pár dní zverejním komplexnejší pohľad na celú hru. Pri troche šťasta (a hlavne času) by som rád zveľadil aj túto stránku.

9.Október `09 - Založenie projektu Red tree
Týmto dňom oficiálne zverejňujem svoje ambície vytvoriť túto RPG hru. Vo veľmi blízkej dobe príde oznámenie o dokončení vývoja herného editora, ktorý je momentálne vo fázy testovania. Taktiež sa púšťam do programovania samotnej hry.



Charybdis voyage game project
(c)  2009 - 2013 Kamil Dubík