Novinky  Screenshoty  Encyklopédia  Charybdis




Novinky
Staršie správy
Príbeh
Screenshoty
Downloads

Nazad na hlavnú stránku


Novinky

16.Januára 2013 - Kráľovstvo červených stromov - "Prekliata dedina", je konečne vo vývoji!
Po neuveriteľne dlhej prestávke sa konečne dostávam k tomu, aby som pokračoval v rozprávaní príbehu o krajine, kde sa začali rodiť červené stromy. Behom najbližších pár dní sa objavia ďalšie informácie, roadmap k vývoju a zmení sa aj celkový design tejto stránky. Ako malý bonus za veľmi dlhé čakanie ponúkam aspoň obal na CD, ktorý som vytvoril pre hru "Kráľovstvo červených stromov". Obaj je tu - stiahni.

29.Marca 2012 - Nový inštalačný balík
V sekcii na stiahnutie“ pribudla možnosť siahnuť si hru aj s grafickým inštalátorom, čo určite uvíta väčšina hráčov. Som rád, že sa mi konečne podarilo zrealizovať aj túto časť plánov, hoci to chvíľu trvalo! Nové správy sa týkajú aj pokračovania hry - predpokladám, že ešte pred letom tohoto roku začnem na ňom naplno pracovať. Pokračovanie zatiaľ nesie pracovný názov "Prekliata dedina". 

12.Október 2011 - Ostrov Breina dýcha!
Dobré správy prichádzajú po dlhšej prestávke, ktorá prišla vzhľadom na určité technologické problémy s kompilovaním herného enginu. Pravda je taká, že niektoré neduhy stále pretrvávajú a nie je možné hru portovať na Unixovské OS tak, aby bola 100% obrazom verzie z Windowsu. Dôležité však je, že hru je v najnovšom spracovaní už možné spustiť pod takmer všetkými sľubovanými OS (t.j. všetky okrem Mac OS).
Nové balíky, ktoré sa dnes objavili v sekcii „na stiahnutie“ by mali byť finálne pre dohľadnú dobu, hoci zatiaľ sú v skutočnosti len neoficiálnou BETA verziou, v ktorej by sa mohli ešte vyskytnúť určité technické problémy. Jediným dôležitým rozdielom oproti Windows verzii je so spustením hry v celoobrazovkovom móde, ktorý žial nateraz nie je oficiálne podporovaný. Verím, že časom zvládnem aj tento problém.

Ďalšia dobrá správa sa týka samotného herného sveta, ktorý by som rád rozpracoval. Čo nevidieť by sa mali objaviť informácie o pokračovaní hry a snáď sa zmení aj design webovej stránky. Je ešte mnoho príbehov, ktoré musia byť vyrozprávané a mnoho hrdinských skutkov sa musí udiať, kým bude záhada červených stromov rozlúštená!


V sekcii na stiahnutie“ pribudli nasledovné verzie (v blízkych pár dňoch pribudne aj FreeBSD 32-bit verzia)

FreeBSD 64-bit (FreeBSD 8.2)
Linux 32-bit (Fedora 15)
Linux 64-bit (Fedora 15)

8.Júl 2011 - Opravená verzia hry 3.2.2 je k dispozícii
Tak toto prišlo trochu skôr, než som očakával. Nerád to pripúšťam, ale ešte jeden problém bolo treba okamžite vyriešiť, takže pridávam opravenú verziu na web.

7.Júl 2011 - Budúcnosť ostrova Breina
Prešli len štyri dni od vydania novej verzie hry a už som objavil ďalšie (menšie) problémy, pre ktoré som sa rozhodol vydať novšiu, opravenú verziu (3.2.1). Nedovolím si tvrdiť, že je to posledná opravná verzia, ale ďaleko viac sa teraz budem sústrediť na novú hru (Nebojácna Martina). Je tu však ešte niekoľko dobrých správ a plánov do budúcna: Predovšetkým, druhý diel už pripravujem (aj keď len v rámci návrhov, nápadov, príbehu a vylepšovania enginu), takže verím, že príbeh bude dopovedaný celý a že nikoho nesklame. Za asi jeden a pol mesiaca si hru stiahlo približne sto ludí, čo je pre mňa viac ako úspech a určite ma to povzbudilo k ďalšej a myslím že aj intenzívnejšej tvorbe. K sústredeniu všetkých síl na pokračovanie hry sa dostanem zrejme na konci leta, po dokončení "technickej/obsahovej" stránke hry "Nebojácna Martina".
Druhá dobrá správa jsa týka FreeBSD (PC-BSD) verzie. Vyriešil som nejasnosti ohľadne kompilácie hry, a tak pevne dúfam, že v piatok až cez víkend sa objaví na stiahnutie aj BSD a Linuxová verzia hry. Niekoľko menších neduhov pri *unixovskej verzii hry stále  zostáva, ale aj tak verím, že poteší každého používateľa práve týchto systémov. Úplne sa nevzdávam ani myšlienky na MacOS verziu, ale tá je zatiaľ v nedohľadne.

3.Júl 2011 - Nová verzia hry 3.2 je k dispozícii
Hra obsahovala viacero menších problémov a taktiež bolo niekoľko vylepšení, ktoré majú potenciál hru obohatiť, a tak som ich zapracoval v rámci novšej verzie IVI enginu. V hre boli poupravené viaceré dátové súbory, hlavne prepracovaná databáza miestností a udalostí. Kompletný zoznam zmien je nasledovný:
- použitá nová verzia IVI enginu! (v1.6) (SFX fix, oprava prehrávania hudby...)
- pridaná nová varianta ovládania hry (stabilné ikony pre pohyb)
- fixnutý problém s nahrávaním uloženej pozície (kritický bug!)
- fixnutý problém s take_item funkciou (rúbanisko3.bmp nebol zobrazený)
- fixnutý problém s inicializovaním msg okna pri udalosti "win/loose game"
- menšie opravy v texte (3 opravy)
- zrevidovaný súbor s definíciami miestností
- zrevidovaný súbor s popisom udalostí
- odstránenie redudantných grafických súborov

18.Máj 2011 - Verziu 3.1 pre Linux je k dispozícii na stiahnutie
V sekcii download je možné nájsť linuxovú verziu hry.

13.Máj 2011 - Update hry na verziu 3.1 (s podporou Linuxu)
V sekcii download je možné nájsť novšiu verziu hry. Používatelia v OS Windows si asi nevšimnú žiadne zmeny, no pár zásahov do kódu bolo nutných, vzhľadom na linuxovú verziu hry. Linuxová verzia je už pripravená a na webe sa objaví behom víkendu. (Pri troche šťastia aj BSD verzia)

30.Apríl 2011 - Hra je kompletná a k dispozícii na stiahnutie!
Po asi rok a pol trvajúcom vývoji môžem smelo oznámiť, že hra je konečne hotová! Pri posledných testoch už neboli objavené žiadne závažné problémy, a tak počnúc dnešným dňom sa upravená RC4 verzia stáva finálnou verziou hry. K dispozícii je verzia pre Windows, ďlašie budú nasledovať v blízkej budúcnosti. Vývoj však stále nie je celkom na konci - zo všetkých síl sa vynasnažím naplniť plány a vydať hru aj vo verzii pre Linux a BSD, čo by mala byť len otázka kratšieho času, keďže verziu fungujúcu na linuxe už v mám v zásade hotovú, treba len doladiť niektoré drobnosti ohľadne grafiky a inicializácie komponentov.
Ďalšou métou by mala byť aj konzolová vezia hry - takže si ju budete môcť vychutnať ako klasickú textovú adventúru, pričom na hra by mala byť fakticky úplne totožná. Experimentálne sa mi podarilo hru rozbehať s upravenou staršou verziou Ivica enginu (čiže na konzolovom klientovi), ale zostáva niekoľko väčších problémov, ktoré by mohli skomplikovať prekonvertovanie. Najväčším problémom je momentálne nefungujúca diakritika na systéme Windows, ktorú sa mi stále nedarí implementovať. Na Linuxe však funguje výborne, resp. časť hry, ktorú som už prekonvertoval.
Samotná oficiálna verzia Kráľovstva červených stromov má niekoľko otvorených rán: hráči si všimnú pravdepodobne len jednu, ktorá ovplyvňuje kvalitu hrania - je to ovládanie pohybu hlavného hrdinu. Ovládacie ikony sa totižto vykresľujú podľa toho, ktorým smerom je možné ísť a sú vždy vedľa seba. Iným slovom, v každej miestnosti hry je ich poradie zmenené, čo trochu komplikuje navigáciu po mape. Nie je to však žiaden problém, ktorý by bránil v hre a ako možnosť ho zrejme ponechám aj v neskorších verziách hry. V pláne bol samozrejme dokonalejší spôsob ovládania pohybu, ale rozhodol som sa, že táto zmena sa objaví až v Ďalšej verzii enginu, nakoľko by to mohlo opäť pozdržať ukončenie vývoja hry o značne dlhú dobu. Každopádne verím, že aj napriek tomu bude hra zážitkom.
Poslednou správou je možnosť, že vznikne akési Special edition CD, na ktorom by boli binárne súbory pre všetky systémy (najlepšie aj vrátane konzolových klientov), kde by som ešte mohol urobiť nejaké minoritné zmeny či vylepšenia. Uvidím však ,ako sa bude hre dariť a ako bude Ďalej pokračovať vývoj enginu.

Charybdis voyage game project
(c)  2009 - 2013 Kamil Dubík